Příběhy

Gary Edwards

Když umřel kousek mého já…

Docela nedávno jsem se vzdal funkce ředitele společnosti Zdravotní klaun. Pocity, které při tom zakouším, jsou intenzivní a různorodé. Když jsem tu zprávu oznamoval klaunům, proběhlo mi před očima 15 let života, jako bych přicházel o něco, co už se nikdy nevrátí, nebo jako kdyby umřel kousek mého já.

4.12.2013 v 19:00 | Karma článku: 22.03 | Přečteno: 1335 | Diskuse

Gary Edwards

Mou nadutost zkrotila až čeština

Když jsem do České republiky přijel poprvé, vedla mě sem touha ovládnout jazyk z pro mě nové jazykové skupiny. Ve své tehdejší nadutosti jsem si dokonce myslel, že mám na jazyky nadání – do té doby jsem se jich naučil pět. Pak jsem začal s češtinou a okamžitě jsem pochopil, že to nebude jednoduché. Zpokorněl jsem.

24.10.2013 v 11:57 | Karma článku: 31.95 | Přečteno: 2591 | Diskuse

Gary Edwards

Osudové setkání se žirafou v PAŘÍŽI

Někdy bývají prvotní impulsy k velkým projektům nenápadné a mnohdy i šílené. Setkání primářky dětské onkologie na konferenci v Paříži s žirafou bylo začátkem nového projektu, i když jsem zpočátku váhal, jestli do toho půjdu.

13.6.2013 v 15:09 | Karma článku: 14.18 | Přečteno: 438 | Diskuse

Gary Edwards

Zázraky, u kterých jsem mohl být

Lidé se mě často ptají, proč jsem se Zdravotním klaunem vůbec začínal, proč jsem do něj zpočátku investoval své vlastní peníze, proč jsem tuto práci tak dlouho vykonával bez nároku na honorář. Na všechny tyto otázky možná nejlépe odpoví následující skutečný příběh, který se tady v České republice odehrál před více než deseti lety, v době, kdy jsem ještě pracoval sám.

10.12.2012 v 14:25 | Karma článku: 26.73 | Přečteno: 1504 | Diskuse

Gary Edwards

Palestinský zdravotní klaun na konferenci v Izraeli sklidil ovace!

Média jsou toho plná. Mezi Palestinou a Izraelem znovu létají rakety sem a tam. Nejhorší vyhrocení konfliktu za poslední léta. Avšak mezi Palestinou a Izraelem, které znám já, neexistuje žádný konflikt. Během posledních dvou let jsem do té oblasti podnikl nespočet cest a strávil mnoho času při práci s místními umělci při zakládání nemocničních projektů v Ramallahu, Hebronu, Beit Jala a v Betlémě. Každý, s kým jsem se setkal, byl úžasný!

16.11.2012 v 15:55 | Karma článku: 20.64 | Přečteno: 1438 | Diskuse
Počet článků 11 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1255
Do českých nemocnic přináším smích od roku 1998, kdy jsem zakládal místní pobočku mezinárodní organizace Zdravotních klaunů. Cestuji ale po celém světě a školím nové klauny například i v Palestině nebo v Saudské Arábii. Budu velmi rád za veškeré Vaše reakce na mé příspěvky.