Když umřel kousek mého já…

Docela nedávno jsem se vzdal funkce ředitele společnosti Zdravotní klaun. Pocity, které při tom zakouším, jsou intenzivní a různorodé. Když jsem tu zprávu oznamoval klaunům, proběhlo mi před očima 15 let života, jako bych přicházel o něco, co už se nikdy nevrátí, nebo jako kdyby umřel kousek mého já. 

Bylo to však správné rozhodnutí, učiněné v pravý čas, a já jím nic neztrácím. Zdravotní klaun je teď navíc ve velmi kompetentních rukách nové ředitelky Kateřiny Kubešové. Jak jsem říkal, perou se ve mně různé pocity a důležitou roli hraje i úleva. Jakoby se má ramena osvobodila od velké tíhy. Nést odpovědnost za tak velkou organizaci, jako je Zdravotní klaun, tedy za jednu z největších organizací svého druhu na světě, není zrovná malý úkol.

Těch 15 let bylo vrchovatě naplněných radostí, vášnivým zaujetím pro společný cíl, krásnými okamžiky a skvělými lidmi. Ano, lidé. V historii se nedočteme o řece, ale o lidech, kteří žijí na jejích březích, a dějiny Zdravotního klauna nejsou žádnou výjimkou. Vezměme si všechny životy, na které měla naše práce vliv v nemocnicích, ať už jsou to pacienti, rodiče či nemocniční personál. A pak ti skvělí lidé, kteří pro Zdravotního klauna pracují. Věřte mi, že i my v kanceláři jsme se hodně nasmáli. A klauni, z nichž každý je nadaný umělec, nadšený pro náš společný cíl. Zaměstnance a všechny klauny považuji za přátele na celý život a kdo jiný může říct, že se kamarádí s 82 klauny? Učiněné požehnání.

V jednom z těch uplynulých 15 roků jsem náš pracovní tým požádal, aby mi pomohl stručně a precizně zformulovat naši misi a naši vizi. Jejich součástí je i naše filosofie, kterou si ponesu sebou, nepustím ji ze zřetele a nechám se jí vést při své cestě za dalšími cíli. Rád bych se o ni s vámi teď podělil.

Humor, radost a pozitivní přístup jsou předpokladem zdravého života. Touto filosofií se řídíme při každé interakci a stojí u samého základu naší práce.

Nashledanou a díky za všechny úsměvy.

Gary Edwards

Více o organizaci Zdravotní klaun  www.zdravotniklaun.cz                  

Autor: Gary Edwards | středa 4.12.2013 19:00 | karma článku: 22,21 | přečteno: 1337x
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1256x
Do českých nemocnic přináším smích od roku 1998, kdy jsem zakládal místní pobočku mezinárodní organizace Zdravotních klaunů. Cestuji ale po celém světě a školím nové klauny například i v Palestině nebo v Saudské Arábii. Budu velmi rád za veškeré Vaše reakce na mé příspěvky.