Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Být klaunem je přeci snadné

Dobrý klaun se pozná podle toho, že v jeho podání vypadá vše jednoduše. Možná to je důvod, proč si lidé myslí, že k tomu, aby se stali klaunem, stačí červený nos, paruka a tadá, jsem klaun. To je jako předpokládat, že když mám housle a sako, tak mohu uspořádat houslový koncert, aniž bych se to učil, natož cvičil.

Profesionálním klaunem jsem více než 35 let a s tímto pocitem jsem se setkal nesčetněkrát. Osobně si myslím, že klaunství je neuvěřitelně náročná forma umění. To si dovoluji tvrdit na základě svých zkušeností a dokladů (mým druhým studiem byla hudba a třetím klaunství na světově proslulé škole).

Proč si tedy tolik lidí myslí, že mohou být klaunem i bez tréninku? V České republice dokonce existuje velmi malá místní organizace, která se snaží kopírovat Zdravotního klauna, bez jakýchkoliv zkušeností nebo uměleckého povědomí v tom, co dělají. Kopírují nás pouze z vnějšku. Nemají oficiálně vystudované, kvalifikované umělecké vedení. Vlastně, oni zaměstnali lidi, které jsem odmítl, protože v sobě neměli základní vlohy, ze kterých by se dala následně vytvořit solidní umělecká základna.

Na druhou stranu, Zdravotní klaun, Červený nos Clowndoctors a všechny další organizace z Red Noses Group a i další kvalitní klaunské zdravotní organizace ve světě, si uvědomují velmi dobře, že jsou uměleckým projektem se sociálním posláním a nic jiného. Zdravotní klaun je prvním projektem v Evropě, který je akreditovaný od International Medical Clowning Institute, mezinárodně uznávanou akreditační institucí. A jako členové European Federation of Hospital Clowning Organizations dosahujeme nejvyšších možných standardů v kvalitě umělecké, strukturální a konceptuální. Abychom dosáhli takového uměleckého standardu, vytvořili jsme trvalý tréninkový program, který zahrnuje 15 intenzivních víkendových workshopů každý rok, a také jsme dali dohromady komplexní tréninkový a umělecký podpůrný tým. Bereme klaunství opravdu vážně.

Takže až uvidíte někoho hrát si na klauna bez profesionálního tréninku a bez spousty a spousty tréninku, navrhněte mu, ať se začne raději věnovat hraní na housle. Bude mít určitě větší šanci na úspěch.

:0)

Gary

Autor: Gary Edwards | neděle 17.2.2013 14:35 | karma článku: 17,60 | přečteno: 940x
  • Další články autora

Gary Edwards

Když umřel kousek mého já…

Docela nedávno jsem se vzdal funkce ředitele společnosti Zdravotní klaun. Pocity, které při tom zakouším, jsou intenzivní a různorodé. Když jsem tu zprávu oznamoval klaunům, proběhlo mi před očima 15 let života, jako bych přicházel o něco, co už se nikdy nevrátí, nebo jako kdyby umřel kousek mého já.

4.12.2013 v 19:00 | Karma: 22,21 | Přečteno: 1337x | Diskuse| Společnost

Gary Edwards

Mou nadutost zkrotila až čeština

Když jsem do České republiky přijel poprvé, vedla mě sem touha ovládnout jazyk z pro mě nové jazykové skupiny. Ve své tehdejší nadutosti jsem si dokonce myslel, že mám na jazyky nadání – do té doby jsem se jich naučil pět. Pak jsem začal s češtinou a okamžitě jsem pochopil, že to nebude jednoduché. Zpokorněl jsem.

24.10.2013 v 11:57 | Karma: 32,03 | Přečteno: 2593x | Diskuse| Společnost

Gary Edwards

Dokážete si představit místnost zaplněnou sto padesáti klauny?

Letošní mezinárodní clown camp se konal v Chorvatsku a zorganizovali jej naši partneři Crveni Nosevi. Setkání proběhlo na ostrově Murter, kde nás chorvatští klauni přivítali v pirátských kostýmech a pozvali nás na čtyřdenní dobrodružství plné vzdělávání a sdílení zkušeností, završené každý večer hudební jam session.

6.8.2013 v 18:09 | Karma: 10,87 | Přečteno: 454x | Diskuse| Společnost

Gary Edwards

Osudové setkání se žirafou v PAŘÍŽI

Někdy bývají prvotní impulsy k velkým projektům nenápadné a mnohdy i šílené. Setkání primářky dětské onkologie na konferenci v Paříži s žirafou bylo začátkem nového projektu, i když jsem zpočátku váhal, jestli do toho půjdu.

13.6.2013 v 15:09 | Karma: 14,18 | Přečteno: 438x | Diskuse| Společnost

Gary Edwards

Fenomén sté opice

Jak souvisí experiment s opicemi, konaný po 2. světové válce s rozšiřováním nových projektů zdravotních klaunů do dalších částí světa?

3.5.2013 v 14:15 | Karma: 16,66 | Přečteno: 938x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1256x
Do českých nemocnic přináším smích od roku 1998, kdy jsem zakládal místní pobočku mezinárodní organizace Zdravotních klaunů. Cestuji ale po celém světě a školím nové klauny například i v Palestině nebo v Saudské Arábii. Budu velmi rád za veškeré Vaše reakce na mé příspěvky.