Ze života klaunů

Gary Edwards

Dokážete si představit místnost zaplněnou sto padesáti klauny?

Letošní mezinárodní clown camp se konal v Chorvatsku a zorganizovali jej naši partneři Crveni Nosevi. Setkání proběhlo na ostrově Murter, kde nás chorvatští klauni přivítali v pirátských kostýmech a pozvali nás na čtyřdenní dobrodružství plné vzdělávání a sdílení zkušeností, završené každý večer hudební jam session.

6.8.2013 v 18:09 | Karma článku: 10.87 | Přečteno: 452 | Diskuse

Gary Edwards

Fenomén sté opice

Jak souvisí experiment s opicemi, konaný po 2. světové válce s rozšiřováním nových projektů zdravotních klaunů do dalších částí světa?

3.5.2013 v 14:15 | Karma článku: 16.66 | Přečteno: 936 | Diskuse

Gary Edwards

Zvuk, na který nikdy nezapomenu!

Práce zdravotních klaunů v dětských nemocnicích může být i velmi emotivní. Podobně jako sestry či lékaři navazujeme i my s pacienty přátelský vztah a ztrátu pacienta pak člověk silně prožívá. Proto poskytujeme našim klaunským týmům profesionální psychologickou podporu. Přikládám skutečný příběh o jednom z pacientů, s kterými jsem se tady v České republice setkal. Jeho ztrátu jsem v sobě stále ještě docela nezpracoval a možná se mi to nepodaří už nikdy.

22.3.2013 v 11:04 | Karma článku: 31.69 | Přečteno: 1510 | Diskuse

Gary Edwards

Být klaunem je přeci snadné

Dobrý klaun se pozná podle toho, že v jeho podání vypadá vše jednoduše. Možná to je důvod, proč si lidé myslí, že k tomu, aby se stali klaunem, stačí červený nos, paruka a tadá, jsem klaun. To je jako předpokládat, že když mám housle a sako, tak mohu uspořádat houslový koncert, aniž bych se to učil, natož cvičil.

17.2.2013 v 14:35 | Karma článku: 17.60 | Přečteno: 940 | Diskuse

Gary Edwards

Klaunem v Číně roku 1983

Jedna z událostí, která se mi z mé klaunské praxe vryla do paměti nejhlouběji, se odehrála v Číně roku 1983. V té době byla Čína ještě do značné míry uzavřená před okolním světem. Bylo to dlouho předtím, než začala dovážet naftu, která měla roztočit kola jejího výrobního sektoru, a předtím, než se stala důležitou součástí světového hospodářství. V roce 1983 stále ještě probíhala studená válka a vztahy mezi Čínou a Amerikou jakoby ani žádné nebyly. Kdyby se byli Číňané rozhodli, že už mě ze své země nepustí, nikdo by jim v tom nemohl zabránit.

14.1.2013 v 14:42 | Karma článku: 22.59 | Přečteno: 986 | Diskuse

Gary Edwards

Zdravotním klaunem v Saúdské Arábii

Podle obecně sdíleného názoru má každá kultura svůj vlastní specifický smysl pro humor.Já ten názor nesdílím! Před mnoha lety jsem strávil dva roky na turné se svou vlastní muzikálovou komedií. Náš soubor se skládal ze sedmi lidí z pěti zemí a dvou kontinentů. Hráli jsme v tolika zemích, že už si přesně ani nevzpomínám. Ať jsme přijeli kamkoliv, diváci se smáli na těch samých místech. To samé platilo o všech devíti představeních, se kterými jsem se kdy vydal na turné, ať už to bylo v Evropě, Číně, Severní či Jižní Americe.

23.10.2012 v 21:51 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 1683 | Diskuse
Počet článků 11 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1255
Do českých nemocnic přináším smích od roku 1998, kdy jsem zakládal místní pobočku mezinárodní organizace Zdravotních klaunů. Cestuji ale po celém světě a školím nové klauny například i v Palestině nebo v Saudské Arábii. Budu velmi rád za veškeré Vaše reakce na mé příspěvky.